یخ شکنی در زوم

اگر متوجه شده اید که جلسات گروهی شما شادابی و جذابیت خود را از دست داده و اعضا در حال ترک جلسه هستند، شاید زمان تغییر فرا رسیده باشد و نیاز به راه کارهایی برای گرم کردن جو جلسه داشته باشید.

در حالی که فعالیت های مجازی برای تیم شما متفاوت خواهد بود، هدف از گرم کردن و شکستن یخ گروه یکسان است، انرژی بخشیدن و افزایش تعامل تیم.

یک کلمه یا عبارت: این روش انواع مختلفی از یک کلمه بسیار ساده (یک کلمه برای به اشتراک گذاشتن احساس امروزتان) گرفته تا کلمات پیچیده تر (یک کلمه برای توصیف فرهنگ شرکت، یا هر جلسه ای که درباره آن باشد) دارد. اگر اعضای تیم شما صمیمی هستند، این یک روش عالی برای شکستن یخ گروه در ابتدای جلسه است.

عناوین مربوط به آینده: از هر یک از اعضا بخواهید که تیتر روزنامه یا مجله برای 10 سال آینده شرکت بنویسند. به همه وقت دهید تا به طور مستقل کار کنند و برای اشتراک تیترها با گروه وقت کافی در نظر بگیرید.

داستان های مربوط به شرکت: معمولاً جلسه ماهانه خود را با داستانهایی در مورد ارزشهای اصلی یا درمورد سایر اعضای تیم که متوجه شده ایم همگام با ارزشهای اصلی ما زندگی می کنند آغاز می کنیم. می توانید از افراد بخواهید هر نوع داستان مربوط به شرکت یا پیروزی را با دیگر اعضا اشتراک بگذارند تا کمک کند افراد احساس مثبتی داشته و تعاملشان بیشتر شود.

سوالات دور گردشی: اگر می خواهید این کار را به سادگی انجام دهید، کافی است جلسات خود را بدین ترتیب آغاز کنید که همه به یک سوال پاسخ دهند. می توانید سوال را هر روز یا هر هفته (براساس اصول جلسه خود) تغییر دهید. همانطور که می توانید تصور کنید، سوالات احتمالی بی پایان هستند، اما اگر برای شروع به کمک نیاز دارید، به لیست سوالات زیر برای گرم کردن جلسه مراجعه کنید.

1. اگر می توانستید یک ابرقدرت داشته باشید، چه بود؟

2. فصل مورد علاقه شما چیست؟

3. دوست دارید با کدام شخصیت تاریخی ملاقات کنید؟

4. جالب ترین مکانی که تاکنون بازدید کرده اید کدام است؟

5. در طی 10 سال آینده خود را کجا می بینید؟

6. بهترین روز زندگی شما تاکنون چه روزی بوده است؟

7. می خواهید مردم به خاطر چه چیزی شما را به یاد بیاورند؟

8. چه چیزی تا کنون در زندگی شما بیشترین تأثیر را داشته است؟

9. بدترین تجربه سفر که تاکنون داشته اید چیست؟

10. یکی از ویژگی های مهم یک رئیس عالی چیست؟

11. بزرگترین هدف شخصی شما چیست؟

12. بهترین نمایش تلویزیونی که تماشا می کنید کدام است؟

13. بزرگترین موفقیت شما چیست؟

14. کدام یک از ابعاد دورکاری را دوست دارید؟

15. بیشتر از همه برای چه چیزی در دفتر کار خود دلتنگ می شوید؟

16. صبحانه چه چیزی خوردید؟

17. در دوران کودکی از چه چیزی بیشتر می ترسیدید؟

18. کدام یک از آهنگ های لیستتان بیشتر از همه شنیده شده است؟

19. نکته شماره 1 بهره وری شخصی شما چیست؟

20. جالب ترین مقاله ای که اخیراً خوانده اید چیست؟

21. از کدام وب سایت بیشتر استفاده می کنید؟

22. اولین کنسرتی که رفته اید چه بود؟

23. غذای ناسالم یا میان وعده مورد علاقه شما چیست؟

24. کتاب مورد علاقه ی شما چیست؟

25. حیوان مورد علاقه شما چیست و چرا؟

کدام را ترجیح می دهید: اگر به دنبال روشی سریعتر از سوالات باز هستید، سعی کنید به همه گزینه ای برای انتخاب بدهید (بستنی یا کیک؟ ساحل یا کوهها؟ باز هم، گزینه های بیشماری وجود دارد). می توانید از همه بخواهید با هم جواب بدهند، دست خود را برای جواب دادن بلند کنند یا از روش گردش نوبت به عنوان یک بازی عالی برای شکستن یخ در زوم استفاده کنید.

2 حقیقت و یک دروغ: این همان بازی قدیمی است که در کودکی بازی می کردید، اکنون فقط در زوم انجام می شود! هر شخصی 3 جمله را به اشتراک می گذارد و گروه باید حدس بزنند که کدام یک دروغ است. برای گروه های کوچکتر، این کار را به صورت مکالمه ای انجام دهید و اعضا حدس خود را اعلام کنند. اما در گروه های بزرگتر، پاسخ ها را روی یک اسلاید یا تخته مجازی قرار دهید و از همه بخواهید حدس های خود را با یک نقطه مشخص کنند.

بازی حدس بزن: این بازی بدین صورت است که تمام افراد یک واقعیت مشخص را اعلام می کنند (کاری که در جوانی انجام داده اند، یک مهارت یا داستان جالب) و دیگران حدس می زنند کدام واقعیت متعلق به کدام یک از اعضای تیم است.

به اشتراک گذاری تصویر: این بازی انواع مختلفی دارد. می توانید از همه بخواهید که جدیدترین عکس دوربین گوشی خود را به اشتراک بگذارند و بگویند چیست، از آنها بخواهید عکسی را که برای آنها معنی دار است به اشتراک بگذارند و دلیل آن را بگویند، بخواهید یک عکس از میز کار یا فضای کار خود به اشتراک بگذارند، از چیزی که بیرون از خانه دیده اند عکس بگیرند، یک عکس از غذای مورد علاقه خود را که پخته اند، به اشتراک بگذارند. همچنین می توانید از عکس ها برای ایجاد تنوع در بازی حدس زدن استفاده کنید، حدس بزنید که این عکس کودک کیست، یا از افراد بخواهید که از اشیاء موجود در خانه خود به صورت بزرگنمایی شده عکس بگیرند و بقیه حدس بزنند که این تصویر چیست.

سرگرمی پس زمینه مجازی: به جای اینکه فقط از افراد بخواهید که تصویری از چیزی را به اشتراک بگذارند، از همه بخواهید که پس زمینه مجازی با مضمونی خاص (شاید مکان تعطیلات مورد علاقه خود یا مکانی که بیشتر از همه منتظر دیدن آن پس از قرنطینه هستند یا صحنه ای از برنامه تلویزیونی یا فیلم مورد علاقه) انتخاب کنند.

اشتراک یک شی: این یکی دیگر از بازی های قدیمی، همان بازی “نشان بده و بگو” در دوران ابتدایی است که برای زوم بسیار مناسب است. می توانید آن را به صورت باز بگذارید یا شیئی خاص مانند چیزی که آنها را بیاد اهدافشان می اندازد، آنها را شاد می کند یا می خنداند انتخاب کنید.

ضروری یا مورد علاقه: از هر یک از اعضا بخواهید که ضروری ترین برنامه گوشی همراه خود، کتاب درون قفسه، لوازم برقی داخل آشپزخانه و غیره را به اشتراک بگذارند و لیستی از موارد و وسایل ضروری تهیه کنند. یا دستور غذا، برنامه تلویزیونی، آهنگ، و فیلم و … مورد علاقه هر فرد را بپرسید و آنها را به اشتراک بگذارید.

لیست آرزوها: از همه بخواهید لیست آرزوی کارهایی را که می خواهند قبل از مرگ انجام دهند به اشتراک بگذارند.

مطالب مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo