دوره پرورش فرزند بالنده (پرند)14020201

blank

تا حالا شده خودت از دادی که سر بچه ات زدی متعجب بشی؟ عذاب وجدان بعدش رو چی؟ تجربه کردی؟ اگه واقعا کاری که داشت میکرد مناسب نبود به این فکر کردی که چی باعث احساس شرم و گناه تو شده؟ مگه نه این که حق داشتی؟ شاید نگران عواقب و نتایج رفتارت هستی؟ شاید نگران آینده بچه ای؟ شاید نگرانی اونم یاد بگیره با داد و بی داد کارهاشو حل و فصل کنه. خب… دیگه چی؟
می دونی راه های ساده ای برای ترمیم رابطه با بچه هست که حتما خیلی هاش رو بلدی و انجامش هم دادی ولی شاید اثراتش رو ندونی!
این بار که خیلی خسته بودی، نگران بودی، کلافه بودی و یکدفعه یه رفتاری از دستت در رفت یه کم با خودت مهربون تر باش و به اون راه هایی که رابطه تون را دوباره مثل قبل می کنه فکر کن.

اصلا مگر والد بودن یادگرفتنی است؟

blank

شبیه هر نقش و حرفه دیگری در زندگی، والد بودن را هم باید یاد گرفت و تمرین کرد، و این اگر مهم‌تر از تمام نقش‌های دیگر ما نباشد، قطعا یکی از مهم‌ترین‌ها است. می‌توانید تصور کنید که کسی را بدون هیچ دانش و تجربه‌ای برای یک حرفه استخدام کنند و به او بگویند که آزاد است حین کار خطا کند و یاد بگیرد؟ فرض بگیریم یک مکانیک. خود شما ماشین‌تان را برای تعمیر پیش او می‌بردید؟

اینکه یکباره بچه را می‌گذارند در آغوش ما و می‌گویند شما دیگر مادر یا پدر او هستید، به این معنی نیست که ما بلدیم مادر یا پدر او باشیم. والدگری کارآمد مهارتی است که باید آموخت و تمرین کرد. مسیری است که حتی پیش از تولد فرزند شروع می‌شود و تا سال‌ها ادامه می‌یابد. مسیری زیبا و خارق‌العاده، گاهی سنگلاخ و پر دست‌انداز، گاهی خرم و روان، که برای قدم گذاشتن در آن باید آماده بود، چون در رابطه با فرزند – و البته هر انسان دیگری – همه لحظات، شیرین و بی‌چالش نیست. این ما هستیم که انتخاب می‌کنیم در این چالش‌ها غافلگیر شویم و به بیراهه بزنیم، یا به‌نرمی ازشان عبور کنیم و آنها را فرصت‌هایی ببینیم برای تقویت رابطه‌مان.

اینجا با نقاط قوت مان در والدگری جان میگیریم

پرند نام دوره پرورش فرزند بالنده و هدفش بالا بردن کیفیت روابط والدین و کودکان است. تقریبا هیچ والدی نیست که نخواهد فرزندش دارای هویت مستقل، سرشار از عزت‌نفس و بالنده باشد، اما چرا گاهی این اتفاق نمی‌افتد؟ چرا گه‌گاه والدین در عمل برخلاف چیزی که می‌خواهند رفتار می‌کنند؟ ما همیشه بر مبنای آگاهی‌مان عمل نمی‌کنیم و بسیاری از رفتارهایمان ناخودآگاه و واکنشی است. اما می‌شود که این‌طور نباشد و پرند دقیقا برای همین منظور طراحی شده. این دوره سفری است برای شناخت ریشه‌های رفتارمان در تعامل با کودک و درک اینکه او دنیا را چه‌طور می‌بیند. پرند مجموعه‌ای بی‌نظیر از فعالیت‌هاست که به ما راهی تازه به سوی درک متقابل و شکل دادن رابطه‌ای کارآمد و روان با فرزندان‌مان نشان می‌دهد.

پرند در این مسیر به من چگونه کمک می‌کند؟

پرند براساس روش‌های علمی و به‌روز، در چندین گام طوری طراحی شده تا از ما حمایت کند رابطه‌ای سرشار از احترام متقابل، توجه و صمیمیت با فرزندمان بسازیم. یکی از گام‌های مهم در این مسیر شناخت ریشه‌های رفتار ما در قبال فرزندمان و دیدن الگوی والدگری ما است. اینکه ببینیم چه پیام‌هایی از گذشته همراه ما آمده‌اند و روی نحوه والدگری ما در امروز تاثیر می‌گذارند. مثلا شده به خودتان قول دهید که یک رفتار مشخص پدر یا مادرتان را نداشته باشید، اما بعد یک روز به خودتان بیایید و ببینید شما هم عینا همان رفتار را در مقابل فرزندتان تکرار می‌کنید؟

این اتفاق می‌افتد چون ما به الگوی والدگری خودمان شناخت نداریم. تا وقتی یک چیز را نشناسیم، نمی‌بینیم که چه‌طور روی نحوه رفتار ما تاثیر می‌گذارد. بعد از این شناخت است که می‌توانیم انتخاب کنیم چه بخشی از آن را نگاه داریم و چه بخشی را اصلاح کنیم یا به‌کل کنار بگذاریم. این‌ها به اصطلاح پیام‌هایی هستند که به فرزندمان منتقل می‌کنیم. بعد از روشن شدن اینکه دوست داریم در رابطه ما چه پیام‌هایی به او منتقل شود، یاد می‌گیریم که چه‌طور می‌توانیم به‌شکلی کارآمد و مؤثر این‌ها را به او منتقل کنیم.

یک گام دیگر در این مسیر آشنایی با رشد مغزی کودکان و اثرات این رشد بر افکار، احساسات و رفتار آنها است. از این طریق بهتر درک می‌کنیم که پیام هر رفتار کودکمان چیست و او در آن لحظه چه چیزی را دارد تجربه می‌کند. مثلا به یک موقعیت چالش‌زا فکر کنید؛ در یک مکان عمومی کودک خردسالتان ناگهان شروع می‌کند به پرخاش و در نهایت با گریه خودش را روی زمین می‌اندازد. شما چه کاری می‌کنید؟ مهم‌ترین نکته در چنین موقعیتی، فهم درست پیام رفتار کودک است. دانستن اینکه در مغز او چه اتفاقی می‌افتد و چرا او به این شکل احساسش را ابراز می‌کند، به ما کمک می‌کند عوض واکنش‌های آنی، به این موقعیت پاسخی آگاهانه و کارآمد دهیم.

این تازه یک‌سوی ماجرا است. اغلب در چنین موقعیت‌هایی در ذهن ما افکاری از این دست هم چرخ می‌زنند که «الان بقیه می‌گن یه بچه بلد نیست تربیت کنه… آبروم رفت… آخه این چه کاری بود این وسط… می‌ذاشتی بریم خونه … و …». تمام این گفتگوها روی پاسخ ما به موقعیت اثرگذارند. در این دوره جستجو می‌کنیم که منشا این افکار چه هستند و یاد می‌گیریم چه‌طور با ذهن‌آگاهی، عوض پاسخ به این گفتگوها، طوری موقعیت را مدیریت کنیم که در فضایی امن و سالم، به رشد هیجانی فرزندمان کمک کند.

0
تعداد شرکت کنندگان آنلاین تا کنون
2234
تعداد شرکت کنندگان پرند تا کنون
تعداد شهرها
تعداد دوره‌ها تا کنون
قدرت بیان و تفهیم مطلب:
87%
کاربردی بودن مطالب
89%
دوره را به دیگران معرفی می کنید؟
97%
کیفیت ارائه و پشتیبانی خدمات آنلاین
91%
ارزیابی کلی شما از خدمات آموزش غیر حضوری
85%

با شرکت در دوره پرند چه دستاوردهایی خواهم داشت؟

  • فهم ریشه‌های سبک والدگری‌ام و آموختن شیوه‌هایی برای افزایش اثربخشی آن
  • دیدن پیام‌هایی که می‌خواهم به کودکم بدهم و بازاندیشی در آنها
  • درک پیام‌های کودکم در تعامل با من و شیوه‌هایی که به کمکشان این پیام‌ها را منتقل می‌کند
  • کشف و برطرف کردن موانعی که باعث می‌شود من نتوانم همان والدی باشم که دوست دارم
  • تقویت ذهن‌آگاهی و از طریق آن ارتباط قوی‌تر با نیازها، احساسات و افکار خودم
  • توانمندی در مدیریت بهتر احساساتم و جلوگیری از انجام واکنش‌های غیرارادی
  • کشف راه‌هایی برای مراقبت از خودم و گرفتن حمایت در مواقع نیاز

درصورت تمایل به شرکت در *نشست رایگان معارفه پرند* شماره تماس خود را وارد کنید،سپس پیامکی شامل تاریخ و لینک جلسه خدمت شما ارسال میگردد.
در صورت عدم دریافت پیامک،به شماره ۰۹۰۱۶۹۵۹۰۹۴در پیام‌رسان بله یا واتس‌اپ پیام دهید.
باتشکر
مدرسه سیمرغ

شرایط شرکت در دوره: 

دوره در محیط نرم افزار زوم تشکیل خواهد شد. حضور در جلسات دوره به صورت کاملا تصویری است.

فرایند اجرایی دوره

  • ثبت نام
  • ارسال اطلاعات لازم برای شرکت در دوره‌ی آنلاین
  • شرکت در جلسات (جلسه در محیط نرم افزار ZOOM برگزار خواهد شد.)
  • تکمیل دوره

رسالت ما در گروه ثبت نام مدرسه سیمرغ:
شرایط مالی مانع آموزش دیدن هیچ فردی در این مدرسه نشود.
اگر با چالشی در مورد هزینه ثبت نام دوره مواجهید یا هر گونه سوالی درباره دوره دارید، به مسئول ثبت نام مدرسه سیمرغ با شماره 09016959094 در پیامرسان بله پیام دهید.

اطلاعات دوره

زمان تخمینی: 6 جلسه 3 ساعته

دسته‌بندی‌ها: ,

درباره مربی

حمیده محسنی
حمیده محسنی تسهیلگر دوره والدین
  • ظرفیت دوره تکمیل شد. جهت ارتباط با واحد ثبت نام با شماره 09016959094 در پیام رسان بله یا واتس اپ در ارتباط باشید.

محتوای تکمیلی

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank blank blank +45 ثبت نام شده

اطلاعات دوره

زمان تخمینی: 6 جلسه 3 ساعته

دسته‌بندی‌ها: ,

enemad-logo