زندگی بر مدار ارزش

زمان بندی دوره:

  • مدت دوره: 11 جلسه ۲.۵ ساعته

پیش نیاز دوره:

  • پیش نیاز این دوره شرکت در دوره پرند ( پرورش فرزند بالنده) است.

زندگی برمبنای ارزش چیست؟

اگر پدر یا مادر هستید، حتماً بسیار برایتان پیش آمده است که در برخورد با کودکان‌تان دچار چالش شوید. حتماً رفتارهایی را از جانب خودتان در ذهنتان هست که در درست‌بودن آنها، شک داشته باشید یا موقعیت‌هایی را که انتخابِ رفتارِ درست، برایتان دشوار بوده است. ممکن است بخواهید رفتارهایتان را با کودکتان براساس متر و معیارهایی بررسی و ارزیابی کنید. برای مثال، تصور کنید که بعد از یک روز سخت کاری، حوالی عصر، از محل کار خسته به خانه برگشته‌اید و تصور خواب در خانه، ذهنتان را به خودش مشغول کرده است. همان زمان که به خانه می‌رسید، فرزندتان از شما می‌خواهد که او را به پارک ببرید و با او بازی کنید. در چنین شرایطی، بهترین رفتار چیست؟ بهتر است خستگی‌تان را فراموش کنید یا درخواست کودکتان را؟ چطور می‌توان بهترین رفتار را در این شرایط با کودک تشخیص داد؟مثالی که گفته شد، نمونه‌ی بسیار کوچکی درباره‌ی این چالش‌ها در رفتار با کودکان است. برای رفعِ این چالش‌ها و درکِ مشکلات والدین، معمولا کارگاه و دوره‌های بسیاری وجود دارد. بسیاری از این دوره‌ها مشکل اصلی را رفتارِ کودک یا رفتارِ والدین می‌دانند و به همین دلیل تلاش می‌کنند تا راه‌حل‌هایی برای رفعِ آنها ارائه دهند. گاه می‌خواهند رفتارِ کودک را تغییر دهند یا به والدین تاکتیک‌هایی را برای اصلاح شیوه‌ی والدگری آموزش دهند. فرضِ این دوره‌ها بیشتر بر این است که مشکلات والدین و کودکان، به‌ دلیل کمبود مهارت والدین برای تغییر رفتار کودک است و اگر این مهارت‌ها را آموزش ببینند، دیگر مشکلی میان آنها و فرزندشان وجود ندارد. اما واقعیت کمی پیچیده‌تر از اینهاست. استفاده از مهارت‌های والدگری بسیار مهم است؛ اما تنها بخشی از تصویر کلی رابطه‌ی پدر و مادر و کودک است. در این رفتارهایی که والدین در تعامل با کودکان‌شان به کار می‌برند، حلقه‌ی گمشده‌ای وجود دارد.

blank

زندگی بر مبنای ارزش چطور به والدگری ما کمک می کند؟

blank

هرکدام از ما به‌عنوان والد، برای فرزندان‌مان آرزوهایی داریم. آرزوهایی که می‌خواهیم در مراحل رشدکردن فرزندانمان محقق شوند. همچنین می‌خواهیم در تحقق این آرزوها، نقش پررنگی داشته باشیم؛ مخصوصا زمانی که فرزندان‌مان کودک هستند و والدین نقش پررنگی در رشد آن دوره دارند. ریشه‌ی این آرزوها از کجاست؟ آیا آنچه را که از فرزندان می‌خواهیم، خودِ ما زندگی می‌کنیم؟ اصلاً چه چیزی باعث می‌شود که برای بچه‌هایمان آرزوهایی داشته باشیم؟ آیا خودمان واقعاً می‌دانیم که چه می‌خواهیم؟ زندگی بر مدار ارزش، نام دوره ای است که در آن از ارزش های بنیادین زندگی می شنویم. ارزش هایی که برای هر کدام از ما تعریف شخصی دارند اما در عین معنای فردی داشتن، برای همه ما ارزشند. به عنوان والد، از این جنس ارزش، برای کودکانمان و برای آینده شان در ذهنمان تجسم می کنیم. ولی آیا به راستی می دانیم که چه می خواهیم؟ آیا آنچه برای کودک مان می خواهیم، خود ما آن را زندگی می کنیم؟ مسیر والدگری مبتنی بر ارزش چگونه می تواند تصویر والدگری و ارزش های ما برای کودکمان را مشخص کند؟

در این گفتگو با ابزار شفافیت، شنیدن و ذهن‌آگاهی چیدمانی از ارزش هایمان را تصویر می کنیم تا راهنمایی بر مسیر والدگریمان باشد.

نظرسنجی دوره:

قدرت بیان و تفهیم مطلب:
98%
کاربردی بودن مطالب
89%
دوره را به دیگران معرفی می کنید؟
97%
کیفیت ارائه و پشتیبانی خدمات آنلاین
91%
ارزیابی کلی شما از خدمات آموزش غیر حضوری
85%
0
تعداد شرکت کنندگان آنلاین تا کنون
0
تعداد شرکت کنندگان تا کنون
تعداد دوره‌ها

سوالات متداول:

با توجه به نوع برگزاری دوره ها توضیه می شود دوره را به صورت حضوری شرکت کنید. در صورتی که امکان شرکت در دوره را نداشتید محتوای هر جلسه به صورت محدود در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

توصیه ما این است که دوره را با لپ تاپ و کاملا تصویری شرکت نمایید.

خیر. پس از ثبت نام ما با شما تماس(ارتباط) خواهیم گرفت.

ز آنجایی که دوره پرند دوره ای تعاملی و گفتگومحور است پیشنهاد ما به شما این است که مشارکت فعال داشته بتشید. میزان فعال بودن شما در تمارین و گفتگوها رابطه مستقیمی با میزان کارایی دوره برای شما دارد. 

بله مباحث دوره با تعامل و گفتگو با شرکت کننده ها پیش می رود و در فواصل گفتگوها فرصتهایی برای سهیم شدن و یا پرسیدن سوالات وجود دارد. ضمنا فرصت هایی فراهم شده تا شما در طول جلسه بتوانید با چند نفر از شرکت کنندگان فعالیت گروهی و همفکری داشته باشید.

کافی است لینک این صفحه را برای دوستان تان بفرستید و آنها را از این دوره مطلع فرمایید.

 تک تک تسهیلگران دوره ها  افرادی هستند که سالها مشغول رشد و یادگیری بوده اند، طی فرآیندی بلند مدت آموزش های مفصل تسهیلگری دیدند و ارزیابی های متعدد شدند و همه یک ساختار واحد را در دوره های تسهیلگری می نمایند.

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo